Beneficiile pe care compania le ofera personalului sunt optionale, non-salariale, ele reprezentand compensatii aditionale fata de salariu. Aceste tipuri de beneficii pot include asigurari de grup (de sanatate, dentare, de viata), beneficii de pensionare, finantarea educatiei, concediu medical, concediu (platit sau neplatit), precum si mediul de lucru flexibil.
Desi destul de costisitoare exista multe beneficii intrinseci pe care angajatorul poate sa le ofere personalului din companie. Pentru majoritatea firmelor, beneficiile sunt modul prin care acestea isi mentin personalul cu calificare de top. Sectorul fiind destul de competitiv, iar numarul de persoane noi este in scadere, companiile sunt provocate sa devina si mai creative in elaborarea planului de beneficii.
Cu ajutorul aplicatiei HR Executive pot fi gestionate un numar teoretic nelimitat de beneficii oferite de catre compania dumneavoastra angajatilor. In practica uzuala exista atat beneficii comune pe care companiile le ofera angajatilor cat si beneficii aditionale oferite in mod individual angajatilor ce inregistreaza un anumit numar de ani in cadrul companiei. Fiecare dintre aceste beneficii poate fi introdus in modulul de Beneficii si monitorizat pentru fiecare angajat in parte.
Pe masura ce trec anumite perioade de timp sau se indeplinesc anumite criterii, aplicatia poate alerta utilizatorul ca angajatul este sau va fi eligibil pentru un anumit beneficiu oferit de companie. Deasemenea, se pot lista documentele ce urmeaza a fi completate de catre angajator, in urma carora acesta poate profita de beneficiile respective.
Cateva dintre avantajele pe care le are o companie daca ofera beneficii personalului:
Asigurare de sanatate
Beneficiile de sanatate si cele dentare sunt considerate fundamentale la conceperea planului de benefici. Atunci cand se analizeaza radacinile tuturor absentelor de la locul de munca, angajatorii recunosc ca problemele de sanatate sunt in marea majoritate cauza acestor absente. Capacitatea unei organizatii de a oferi un pachet creativ si flexibil de asigurari de sanatate si asigurari dentare poate reprezenta cheia de a atrage si de a retine personalul cu califiarile de top.
Asigurare de viata
Majoritatea angajatilor isi proiecteaza planul de beneficii in asa fel incat angajatul si/ sau familia acestuia sa beneficieze de protectie in caz de accidente. Angajatorii ofera de multe ori o acoperire de baza, ca un factor din salariul angajatului (exemplu: salariul pe doua luni in caz de deces sau paralizie totala).
Planuri de asistenta a angajatilor
Planul de asistenta este un termen confidential de consiliere, serviciu pe care angajatorul il ofera angajatului in cazul problemelor personale ce pot afecta performanta la locul de munca. Studiile au aratat ca oferirea unor planuri de consiliere confidentiale pot reduce in mod direct stresul resimtit la nivelul angajatului si indirect absentismul.
Beneficii pentru pensionare
Un plan de pensii private reprezinta angajamentul angajatorului de a ii oferi angajatului un venit, atunci cand acesta nu mai castiga un salariu din munca. Gestionarea acestor beneficii pentru o intreaga companie, fara a utiliza un software specializat, poate fi o sarcina dificila care consuma o cantitate mare de timp.
Tichetele cadou si tichete de masa
Tichetele Cadou si tichetele de masa sunt un beneficiu extra-salarial modern, destinat companiilor care doresc sa ofere angajatilor si/sau partenerilor lor cadouri cu diverse ocazii.