"Cel mai adesea, training-ul este descris ca fiind un proces sistematic de dobandire de noi cunostinte, abilitati si atitudini necesare indeplinirii mai eficace a atributiilor unui anumit post, prezent sau viitor".
Training-ul aduce beneficii numai daca continutul si modul de livrare ale lui se concentreaza asupra acelor competente (cunostinte, abilitati si atitudini) necesare imbunatatirii performantei postului. Cu alte cuvinte, training-ul este eficace (produce rezultate), atunci cand raspunde, in egala masura, nevoilor organizatiei si ale angajatului si are ca beneficii directe:
Atunci cand se doreste organizarea unui training, managerul trebuie sa gaseasca modul prin care va reusi sa ajunga la rezultatele dorite, avand la dispozitie o echipa si resurse financiare limitate. Cum bugetul de training este unul limitat, el trebuie distribuit in asa fel incat rezultatele obtinute sa fie cele dorite.
Costurile cu activitatea de training constituie o parte semnificativa din cheltuielile oricarei companii care acorda o atentie sporita resurselor umane din cadrul companiei. Cheltuielile cu activitatea de training sunt mai complexe decat par la prima la vedere, ele incluzand si costurile de transport, cazare si masa. Multe dintre facilitatile de training ofera discounturi in functie momentul cand se face rezervarea, de numarul de persoane participante la training sau de numarul de sesiuni. Toate aceste date si informatii pot fi urmarite cu ajutorul modulului de training din cadrul programului de resurse umane HR Executive, astfel realizandu-se optimizari ale procesului de training, care pot duce la reducerea semnificativa a cheltuielilor de formare a personalului.
HR Executie poate fi de asemenea utilizat pentru a urmari si evalua in diverse stadii, competenta din diverse domenii a fiecarui angajat. Evaluarile obtinute de fiecare angajat ca urmare a unui proces de instruire pot fi inregistrate in aplicatie, in fisierul personal al fiecarui angajat, urmarindu-se astfel evolutia performantelor angajatului sau a cheltuielilor specifice cu trainingul pe fiecare departament. Performantele inregistrate de fiecare angajat in realizarea anumitor obiective, cum ar fi productivitatea muncii, comunicarea cu clientii sau timpul petrecut pentru a afectua anumite sarcini pot fi de asemenea urmarite in aplicatie si recompensate corespunzator.
Programarea sesiunilor de training pentru intreaga forta de munca a unei companii poate fi un task descurajator si consumator de timp pentru orice angajat HR. Cu ajutorul modulului de training din cadrul programului de resurse umane HR Executive realizarea acestei sarcini poate deveni mult mai usoara. Aplicatia poate emite alerte pentru expirarea anumitor certificari sau cand este necesara reinnoirea altora, facand foarte usor de urmarit cand si cine trebuie programat periodic pentru diverse activitati de training. Personalul poate opta si se poate inscrie online la diversele traininguri propuse, cu acceptul electronic al managerului direct si cu o evidenta stricta si clara asupra bugetului necesar.
Pentru o distribuire mai buna a bugetului, echipa trebuie segmentata in functie de cel putin trei nivele de performanta ale membrilor sai: performante ridicate, medii si cei cu performante slabe. Performantele ridicate sunt probabil cei 20% dintre oamenii care genereaza 80% din venituri, prin urmare, ei sunt cei carora ar trebui sa le fie alocata cea mai mare parte din buget si tot lor ar trebui sa li se acorde cea mai mare atentie. In acest fel se asigura sustinerea rezultatelor obtinute de ei, precum si maximizarea acestora.
In continuare, se ofera un buget mai redus pentru persoanele cu performante medii. Desi de multe ori tendinta este aceea de a investi in cei cu performante mai slabe pentru a-i aduce la nivelul echipei, acest fapt nu duce la o dezvoltare mai buna a echipei, ci la o stagnare. Atunci cand cei cu performante slabe nu trec de acest nivel, ar trebui analizat daca nu mai bine ar fi sa se renunte la ei.
Destinatia bugetelor de training trebuie sa atinga obiectivele de business, totusi, prioritatea alegerii unui training trebuie sa aiba in vedere, mai intai, obiectivele propuse, si nu bugetul.
Prin traning compania isi poate ridica valoare businiss-ului in trei moduri diferite. Aceste sunt ilustrate in modelul urmator: