http://www.hrexecutive.ro/

Cauta


Newsletter
Fiti la curent cu noutati din domeniul HR si update-uri ale aplicatii HR Executive.

Incearca aplicatia
timp de 10 zile
Pentru o mai buna intelegere a aplicatiei HR Executive va invitam sa testati aplicatia pe unul din serverele noastre...
Galerie foto
Va invitam sa vedeti cateva ecrane ale aplicatiei HR Executive

Prima pagina » Performanta si evaluari

Performanta si evaluari

Consideratii generale - managementul performantei

Managementul performantei este procesul continuu de dezvoltare si gestionare al unui mediu de lucru care ofera angajatilor posibilitatea de a performa la nivel optim. Dezvoltarea si comunicarea continua sunt menite sa asigure intelegerea responsabilitatilor asociate posturilor ocupate de catre fiecare angajat in parte, asumarea prioritatilor si corelarea asteptarilor de remunerare.

Managementul performantei poate fi considerat ca fiind totalitatea actiunilor strategice, avand un impact pe termen lung asupra activitatii organizatiei. Acest ansamblu interventii este conceput special pentru a imbunatatii rezultatele angajatilor, departamentelor si rezultatelor economice inregistrare de companie.

Evaluarea performantelor reprezinta un element al acestui sistem de management, sub forma unei analize periodice a rezultatelor obtinute in urma implementarii strategiei propuse.

Implementarea unei strategii de management al performantei presupune adoptarea unui stil de management care incurajeaza comunicarea continua intre angajat si management, feed-back-ul frecvent in ambele diectii si favorizarea muncii in echipa. Scopul principal al adoptarii unei astfel de strategii este acela de a aduce plus valoare organizatiei prin promovarea performantelor si incurajarea dezvoltarii abilitatilor personalului.

Managementul performantei presupune:

  • Definirea si clarificarea responsabilitatilor asociate fiecarui post;
  • Definirea si urmarirea standardelor de performanta;
  • Comunicarea rolurilor, indicilor si standardelor;
  • Evaluarea si documentarea nivelului de performanta al fiecarui angajat;
  • Urmarirea evolutiei abilitatilor si cunostintelor fiecarui angajat.

Pentru o intelegere mai buna a termenilor "managementul performantelor" si "evaluarea performatelor" trebuie mentionata relatia de incluziune existenta intre cele doua concepte, astfel putem spune ca managementul performantei include activitatea de evaluare a performantelor.

Managementul performantei reprezinta un proces orientat spre dezvoltare cu caracter transformator in timp. Analiza activitatilor din trecut nu este suficienta in vederea obtinerii unor rezultate mai bune, de aceea este nevoie de intreprinderea unor activitati manageriale in urma carora sa se realizeze acest lucru.

Modulele dedicate managementului performantelor in HR Executive

  • Obiective, atat la nivel de angajat cat si la nivel de divizie sau departament;
  • Evaluarea performantelor;
  • Feedback de la colegi si/sau parteneri, mergand pana la evaluarea de 360 grade;
  • Studii (sondaje) care se pot aplica pentru clienti, pentru un produs, care sa masoare satisfacţia angajaţilor, inainte sau dupa evenimente educationale sau chiar sondaje de cercetare.

Prin modulele dedicate managementului performantei si evaluarii personalului, aplicatia HR Executive ofera intreg suportul necesar unui program de management al performantei:

  • Definirea, urmarirea, negocierea si documentarea planurilor de activitate si target-elor la nivelul diviziilor companiei dumneavoastra;
  • Corelarea target-elor la nivelul companiei si diviziilor cu standardele de performanta corespunzatoare fiecarui post;
  • Adaptarea indicatorilor de performanta ale fiecari persoane la planul de dezvoltare personala si incadrarea in strategia de dezvoltare a companiei;
  • Urmarirea indeaproape a evolutiei atat persoanelor desemnate pentru succesorat, cat si a celorlalti angajati prin evaluarea pe baza formularelor customizabile;
  • Localizarea si gestionarea problemelor de performanta prin definirea de campanii de evaluare target-ate;
  • Implicarea superiorilor, a colegilor si clientilor in evaluarea performantelor unei persoane pentru obtinerea unei perspective 360°;
  • Urmarirea evolutiei performantelor persoanelor prin corelarea datelor si rezultatelor aferente mai multor campanii de evaluare, prin utilizarea mai multor instrumente de evaluare, printre care se numara si formularele de evaluare;
  • Comunicarea si clarificarea misiunii, obiectivelor si responsabilitatilor la oricare dintre nivelele din organigrama;
  • Pastrarea istoricului de rezultate la nivelul fiecarei persoane.

Scroll to top